fredag 7 november 2008

Flygstickning

Mitt 500 inlägg handlar om att sticka när man är på resa. Det förekommer diskussioner i många forum om att man inte kan eller att man kan sticka på flyg och jag har aldrig haft problem med att få med mig stickor. Jag har aldrig ens behövt visa min stickning.
Jag har iofs hållt mig till Denise-stickor som enligt företaget ska vara tillåtna på flyg och andra korta stickor. Jag har tänkt att långa stickor nog skulle bli problem. Men när vi hade väntan på Stanstead i London förra veckan på väg hem från Provence fick jag se en tjej som stickade med långa stickor.
Min tanke när jag först såg henne var att jag skulle fota henne för att hennes kappa och basker var så läckra och när hon sen satte sig ner satte hon igång att sticka, och det på det ovanliga engelska sättet, med handen under stickan istället för över som vi traditionellt gör. Hon stickade dessutom ganska snabbt. Kanske ska man pröva någon gång att sticka på det sättet, eller så gör jag det inte.

Här får ni i alla fall se hur fin hon såg ut och även hennes stickning.

2 kommentarer:

  1. 500! Bra jobbat! Jag har ingen aning om hur många inlägg jag gjort. Det kanske syns nånstans på blogger. Kul att du också hängde på Wormheadmössan, jag tycker det är en sån rolig grej :)

    SvaraRadera
  2. låter bra det. tänkte eventuellt ta med mig strumpstickor och sticka german socks, om packningen tillåter....

    alltså, jag åker till cuba om några dar...

    SvaraRadera