måndag 10 november 2008

Ja just det!

Jag har min härliga stickkurs i helgen som kommer. Till dess ska jag sticka fem (eller gärna sex) sockskaft. Jag tänkte göra en kul grej av det och sticka alla på en gång på en låång rundsticka. Nu har jag lagt upp till fem sockor i olika färger och ska sticka några cm 2r, 2a för att sedan sticka hälar på kursen. Trassligt blir det nog och just nu upptäckte jag att jag vänt stickan fel när jag började sticka första varvet. Måste leta fram en sticka till i samma storlek för att kunna vända på arbetet.
Kursen går före det gröna, så det får vänta några dagar. Har ritat lite på modellen men inte nystat. Snart...
Jag rekommenderar verkligen alla som tycker om att sticka och att utveckla sin stickning att gå Stickkursen på Handarbetets vänner i Stockholm. På bilden ser ni lite av det jag gjort på kursen i höst.

1 kommentar:

  1. Åh vad jag skulle kunna tänka mig att gå den kursen, men får tyvärr inte in den i livet för tillfället :(. Det ser ut som om du lär dig massor!

    SvaraRadera