söndag 9 november 2008

En riktigt dålig dag

Men inte i det stora hela men just nu på stickfronten. Min fina cirkelkofta har hamnat i trashhögen. Jag upptäckte just att färgerna på garnerna inte alls går ihop trots att jag Kool-Aidfärgat dem med samma färg.
Grundfärgen lyser igenom för mycket och det är skitfult. Tyvärr kommer det inte att bli någon cirkelkofta för mig. Inte den här gången i alla fall. Men hellre repa upp än att sticka klart och aldrig använda den.
Mina tankar på vad jag ska kunna använda garnet till är nog att det brunlila får bli stickade, kanske filtade tofflor till min mamma o kanske till pappa. Kanske kan de få dem i julklapp. Men men. Nu har jag suckat färdigt och får se framåt istället och nya fina projekt som gör mig glad även när jag använder plaggen.

Kanske blir det tid till lite färgning av mohairgarn idag. Mina yllefärger från Zenit har kommit. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar