söndag 30 november 2008

Hemma i mörkret igen

Än så länge är Sverige verkligheten och till den måste man ju åka tillbaka för att jobba, va med barnen osv. Men det är tråkigt att behöva lämna det ljuvliga landet. Visst var det ovanligt kallt dagarna vi var där men det är ett annat ljus. Inte alls så mörkt o dystert som här hemma.
Jag ska försöka hinna sortera o redigera bilder i veckan så att ni får se lite från huset, antingen här eller i husbloggen.
Men ni ska få se några bilder från utanför en blomsteraffär och några fuchior som blommade mot en husvägg. I slutet av november. Det var iofs i en gränd och där blir det så klart inte samma kyla.

Några bilder från marknaden bjuder jag också på. Apelsinerna såg inbjudande ut och lite färgglada Macarons kan jag också visa. Jag vet faktiskt inte hur de smakar men lite kul ser de ju ut.

Nu är det bäst att jag försöker hamna i sängen. I morse ringde klockan 03.37 och vi åkte via Amsterdam hem och hamnade på Arlanda som inte precis är nästgårds. Många timmar för att komma hem blev det och fördelen med det var ju att min flygstickning faktiskt blev slutförd. Mer kommer i nästa inlägg =)

3 kommentarer:

  1. Fick du har stickningen med på planet? Vilka stickor hade du?

    SvaraRadera
  2. Jag hade den här gången med mig mina Addi rundstickor och en bambuvirknål. Det funkar hur bra som helst. Jag har tidigare haft Denise-stickorna, strumpstickor i trä och metallvirknål. jag har som sagt aldrig ens behövt visa min stickning. Testa vetja!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det ser ut, längtar dit...Funderar på att boka en flygbiljett för att hälsa på våra vänner som inte bor så långt från Arles, men får nog vänta till frampå vårkanten.

    SvaraRadera