lördag 29 november 2008

Upptäckt

Här kommer en liten uppdatering från Provence. Vi har inte haft superfint väder men det är ändå såå härligt att vara här. Renoveringen går framåt och snart är det klart. Visst blev det lite fel i köksbeställningen men det blir helt enkelt ett originellt kök. Det kommer att bli bra.

Idag när vi var på väg att handla lite julklappar körde vi fel men det blev så rätt. Vi hittade nämligen en årlig mässa, Provence Prestige, som visar det ljuva livet i Provence. Mat, godis, hantverk m.m. En kvinna sålde bl.a. virkade halvvantar för 28€. Visst tar det tid att virka men ändå dyrt tycker jag.

Det enda vi köpte var en olivolja, supergod hoppas jag =)
Nu ska vi försöka släpa oss upp ur sängen och ta oss till en restaurang. I morgon kl. halv fyra på morgonen ringer klockan så att vi kan ge oss av till flygplatsen för hemresa.

Måste förresten också berätta att jag köpte rosa linnetyg på markaden idag för 1€ metern. Det blev tre meter.
Nu blir det mat!! Hoppas ni får en underbar första advent

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har! Lite intresserad är jag allt av renoveringens framskridande, så jag ska följa den framöver. Hoppas det inte är för kallt när du kommer hem igen.

    SvaraRadera
  2. Kul att följa!Stanna kvar i värmen vetja!!!
    Tack för kommentar på min blogg. Ang. garnet så var det vitt sockgarn, 75% ull och 25% polyester. Jag färgade med KoolAid i mikron.
    Eva i Lund

    SvaraRadera