söndag 30 november 2008

Novembersockorna!

Jippi! Jag blev klar med mina långsockar. Jag stickade dem i Opal sockgarn i en petrolblå färg och natursvart Indiecita.
Jag är inte riktigt nöjd med foten som jag stickade enligt beskrivningen. Kanske tar jag upp om jag orkar för att göra den lite snyggare. Men i det stora hela är jag jättenöjd.
Jag gjorde en förstärkt häl med förskjutna maskor för att få det fina "gåsögon"mönstret. Både bra och snyggt.

Har stickat hela flygresan och jag rekommenderar verkligen er att ta med stickningen om ni ska flyga någon gång. Jag har aldrig ens behövt visa mina stickor på någon av alla flygplatser vi flugit ifrån. Förseningar märks knappt även om man får lite träsmak i rumpan. Men annars flyger tiden iväg och man blir tex. klar med sina låånga sockar.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina sockar! Macarones smakar inte särskilt mycket, men kul blir det ocm man doppar dem i champanje som Fransmännen gör vid festligheter.

    SvaraRadera
  2. Men å så fina dina långa sockor blev, jättefin färgkombination.
    Jag blev bara liiite avis på dina bilder från frankrike. :)

    SvaraRadera
  3. Fina sockor!!
    Så bra när flygtiden bara flyger iväg!!
    Underbara bilder från France i ditt förra inlägg!!

    SvaraRadera