fredag 11 december 2009

Äntligen

Nu blev jag just klar med min poncho-liknande sjal till en vän som ska få lite kärlek, värme och sol från mig att svepa in sig i när hon går igenom behandling för en allvarlig sjukdom.

Vilket projekt ska jag ta tag i nu? Jag tror det blir tårna på oktober-mysteriesockorna som inte blev klara för att jag åkte till Sverige och inte orkade ta bort dem från metallstickorna. Ja, det blir kvällens projekt.

Hittade bilder på en så fin Odd Molly-kofta idag. Blir så sugen på att göra något sånt själv. Undrar hur många hexagoner man måste virka?

4 kommentarer:

  1. Snygg sjal! - och grymt snygg kofta.. hm.. borde inte vara omöjligt att få ihop en sån ;)

    Önskar dej en skön helg!
    MiA

    SvaraRadera
  2. Fin sjal - lurade du ut gaffelvirkningen själv?

    SvaraRadera
  3. Ja, gaffelvirkningen kunde man se instruktioner på youtube. Bl.a. den jag länkar till.

    SvaraRadera
  4. Ponchon är jättefin.
    Många ha det bra från Koftan.

    SvaraRadera