söndag 6 december 2009

Stickar...

Snart är jag klar med axelvärmaren till vännen som behöver lite extra värme. Jag inspirerades av Annas ponchonett och fixade en gaffelvirkad "spets". Sen har jag stickat själva sjalen med stjärnmönster.
Det svåra är nu att veta om jag är klar eller inte. Jag vill inte att den ska bli för smal över axlarna men jag får testa lite på mig själv så blir det nog bra.

För att jag inte kunde bestämma hur jag skulle göra med sjalen fick jag börja med ett par benvärmare som ska bli julklapp till någon i min närhet. Lyssnade på en Podcast från Knitpicks (nr 95) där de stickade Steeks för att sedan klippa upp för ärmhål och framkant på en kofta och nu gör jag benvärmarna så. Stickar dem alltså platt för att sen klippa upp i mitten och sy ihop dem.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken härlig sjal!
    Vad kul om du också vill färga garn. Mitt blev såå bra nu sist. Konstigt med kameran bara, den vill inte alls visa hur turkost det är...
    Det är de flytande batikfägerna jag använder. Finns ca 9-10 olika färger och blandbara sinsemellan :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. En sån vacker sjal!! Och färgen är så härlig :)

    SvaraRadera
  3. Fin färg som C-vitaminer!
    Benvärmarna fattar jag ingenting av, skall dricka kaffe o läsa igen! en kram får du från mig.

    SvaraRadera
  4. Hej så djärv du är som vågar att klippa i stickat-men djärvt vågat är hälften vunnet heter det ju- jag tror att det blir toppenbra!!

    SvaraRadera