söndag 13 december 2009

Färdigt

Fixar med julklappar och lite annat som behöver bli klart. Trodde att jag skulle sy min kappa idag men först skulle jag... och så gick tiden och ingen kappa blev sydd. Men jag har gjort klart ännu en julklapp, lik de jag gjorde i september. Vet bara inte än vilka som ska få dem. Igår prövade jag att virka en ruta liknande den som var i den fina Odd Mollykoftan. Den blev ganska lik men jag vet inte om jag verkligen skulle använda koftan om jag väl virkade den. Tanken slog mig att jag skulle kunna fråga mamma om hon ville virka ett visst antal hexagoner och sen skulle jag kunna montera koftan. Jag ska fundera på det. Jag har ett ganska stort antal nystan Safran i den grålila färgen jag provvirkat av och det skulle nog bli ganska fint och användbart. Men som sagt, jag ska fundera lite.

Jag har hunnit rensa lite lådor också och upptäckte ett broderi som jag glömt att jag köpt. Nu hände det för säkert 20 år sedan men det kanske skulle kunna bli ett resebroderi. Det är en Rafaels ängel på moln. Ängeln ni säkert känner igen från ett bokmärke. Broderiet är köpt hos Brodera Mera.Jag har också till slut blivit klar med mysteriesockan som borde blivit klar i oktober. Men nu är de det i stället. De är jättemjuka och sköna och någon ska få dem i julklapp.

Självklart har jag även stickat dagens etapp i kalenderstickningen och jag är verkligen nyfiken på vad det ska bli. Hoppas att det är något användbart så att det inte bara hamnar i en låda eller på ett loppisbord.

Nu ska jag sticka klart en halskrage i Deeba Silk som jag började förra vintern men som sen fick låna ut sina stickor till något annat. Men nu ska det blir klart! Vem vet, det kanske också blir en julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar