fredag 11 december 2009

Färdigställande pågår

Nu försöker jag slutföra en del projekt och benvärmarna som ska bli en julklapp blev klara igår. Det var lite läskigt att klippa trots att jag gjort det tidigare men eftersom det var superwash-garn kändes det lite läskigare så jag valde att sy en extra söm på maskin. Men de blev bra till slut.
Rosorna är en beställning och jag ska göra några extra för de går nog också åt. Det är väldigt kul att virka rosor och sen se hur vackra de blir när man vrider ihop dem.
Kalenderstickningen pågår också och nu är det lite flätstickning. Ska precis sticka dagens uppgift.

4 kommentarer:

  1. Vilka förtjusande blommor.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Du har en fin blogg, den inspirerar även en sömmerska...Men, var kan man=jag finna beskrivningen på dina virkade rosor?? kram!

    SvaraRadera