tisdag 22 december 2009

Knitting Everest

Jag ska berätta mer om Knitting Everest längre fram men efter att ha fått ytterligare två böcker med inspirerande innehåll, (Ja, tomten kommer innan jul till mig), har jag insett att nu ska det stickas på nya sätt under 2010.
Jag ska utmana mig själv på så många sätt det går och med de här tre böckerna till hjälp kommer jag att få lära mig massor med nya sätt att sticka.
Boken Reversible Knitting av Lynne Barr m.fl. fick jag tips om hos Riot Yarn och Knitted Socks East and West av Judy Sumner hittade jag när jag letade efter nåt nytt, nåt med mönster jag inte sett förut. Sockmönster finns det ju hur många som helst men i den här boken verkar det vara lite nytt, med nya sticksätt.

I'm thrilled

2 kommentarer:

  1. Så härligt att få julklappar innan jul! Ska titta på böckerna, när jag kommer hem igen.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du gillar den också. Det är så roligt när man hittar nytänkande stickböcker. God jul!

    SvaraRadera