måndag 28 december 2009

Mellandagar...

Vi har haft en bra jul. Iofs med en del farande på vägarna men med en ljudbok i öronen går det som en dans. Superfina julklappar fick jag och några är stickrelaterade. Förutom böckerna tomten lämnade i förväg fick jag Britt-Marie Christofferssons nya bok och boken om vantar, mössor och sockor. De skrev jag om i ett inlägg för ett bra tag sen.
Jag fick också två nystan Alpaca Ecolocio Color i brunpetrolblå som nog kommer att bli antingen en mössa eller ett par handledsvärmare.

Lite stickat och virkat har det också blivit. Jag har virkat en sjal/scarf till dottern i nåt påhittat ananasinspirerat mönster. Den blev lite kortare än tänkt men det ser ut som om den rättar till sig i blockningen. Jag stickar också en mössa till sonen eller mannen beroende på vem den kommer att passa till. Det är Knotty från senaste Knitty. En bild på RHCP-vantarna har också blivit tagen.
I morgon bär det av mot Provence och vårt första nyårsfirande i vårt nya hem.

5 kommentarer:

  1. Jag har kört förbi det gula huset. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Fin fortsättning till dig med Medea:)

    SvaraRadera
  3. Kul att höra att ni haft en fin jul! Fina stick- o virkningar du hunnit med!
    Önskar dig ett Gott Nytt 2010, hoppas ni får en trevlig nyår i Provence!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för att du hälsa på min blogg...

    Gott slut och gott nytt på dig och din familj...!

    Kram
    Khim in Göteborg

    SvaraRadera