måndag 14 december 2009

Superskönt

Tänk, lika roligt som det är att börja på nya saker är det skönt att bli klar med gamla. Nu har jag stickat klart min halskrage i Deeba Silk som jag började på när jag gick på Handarbetets vänner.
Kanske blir den en julklapp eller så behåller jag den själv. När jag stickat dagens kalenderstickning som var en avslutande snodd repade jag upp avmaskningen på silkeskragen och gjorde en likadan. Det blev väldigt fint i det krispiga silkesgarnet.

Så här ser min kalenderstickning ut just nu. *undrar vad det ska bli*

Idag måste jag flytta över kalenderstickningen till en trästicka eller en tråd för i morgon bär det av mot Sverige igen. Det är ju inte accepterat att flyga med metallstickor så jag får göra en annan lösning.

Tror att jag ska flytta över min ljunglila uppifrånochnerkofta till en trästicka så att det kan bli en flygstickning. Vill verkligen bli klar med den nu också. Tror tom. att jag skulle kunna tänka mig att ha den på julafton OM jag hunnit sy en ny klänning/tunika att ha under. Men vi får se.

Nu är det lunchdags och för ovanlighetens skull är det jag och inte mannen som ska fixa den.
Ha en skön dag!!

3 kommentarer:

  1. Så snygg halskrage, här är minus ute nu och jag fryser, kanske jag skulle våga mig på en enklare variant!

    Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag att du ska göra. Det är jätteskönt med kragar.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Oj vad det går undan med stickandet! Halskragen ser verkligen fantastisk ut! Hoppas att vi ses i morgon!

    SvaraRadera