torsdag 17 december 2009

Glädje och värme


Tur att något går bra...
Jag är klar med min virkade sjal som blev en axelvärmare som blev en scarf. Allt-i-ett kan man säga.


Garnet räckte inte riktigt och modellen var lite konstig för den blev bara lång från nacken och ner och inte så vid från spets till spets.

MEN då kom jag på att jag kunde sy ihop den lite under armarna så blev det en axelvärmare och den är verkligen varm och skön. Den värmer ryggen och är ändå nätt framtill.

Sen skulle jag värma min lite ömma nacke och då upptäckte jag att om jag stoppade in den ena änden i den andra, dvs. "ärmhålet" så satt den väldigt bra som scarf. Det blev faktiskt mycket bättre än jag kunnat föreställa mig och jag är mer halsduksmänniska än sjalmänniska. =)

Nedan ser ni garnet som var kvar är jag var klar!

Mönster: Utgångsmönstret är en sjal från Drops, MEN jag gjorde dubbelstolpar hela tiden, inte bara första varvet. Dessutom gjorde jag ju en axelvärmare istället.
Garn: Kunstgarn från Hjertegarn
Virknål: Clover soft touch 3.5mm

4 kommentarer:

  1. Fiffigt (och snyggt förstås).

    SvaraRadera
  2. Du vet, "det finns ingenting som gör en kvinna så gummig som en sjal" som min 90 åriga mamma sa. Halsduk det är ungt o sportigt det! som Isadora Duncan, o hur gick det för henne? Fin ser den ut iallafall.

    SvaraRadera
  3. Grattis till mönstret på Ravelry, och en riktigt god stick jul

    SvaraRadera