måndag 19 april 2010

1399 inlägg och bloggrabatt

Så många inlägg har jag skrivit i den här bloggen. Borde jag fira? Ska fundera på det tills i morgon så nu kan jag inte blogga mer ikväll.
Här ser ni min fina hortensia som min sjal inspirerats av. Jag har en extra flaska med självbevattning bakom så att den inte blir utan vatten. Jag har förstått att Hortensior behöver ha fuktig jord hela tiden och på en solig, het terrass kan det nog bli för varmt.
Nu är det verkligen sommar i Provence. Alltså enligt svenska mått. Provencalsk sommar blir det i juli - augusti med temperaturer upp mot 40 grader. Då vill jag helst vara på stranden. Grindstolparna på bilden fotade jag i Saint Marie de la Mer häromdagen.
Om ni tittar noga på bilden här över kan ni se en stork. Vi var tvungna att stanna och vända tillbaka när vi råkade få se boet på en hög stolpe.

Jag kan fira lite extra med er tills jag funderat ut om jag ska fira alla mina inlägg här i bloggen. Vi har en del lediga veckor under sommarmånaderna i vår Studio (lägenhet) och om du bokar innan 1 maj får du 15% bloggrabatt. Skriv bara Medeas bloggrabatt i meddelanderutan när du bokar så får du rabatten. Ser verkligen fram mot att träffa dig som är läsare av min blogg! (Just nu har vi en bloggläsare som gäst här. Ofrivilligt kvar flera dagar över de två veckor hon egentligen hade bokat)

3 kommentarer:

  1. Jag måste bara säga att det har blivit väldigt somrigt och fint på din blogg! Man blir glad av den:D

    SvaraRadera
  2. Oj! Vad många inlägg! Där har jag många kvar... Din blogg får mig att sakna Frankrike! Jag bodde tidigare i Alsace och det värker i mitt alsaciska hjärta när jag ser dina vackra bilder! :)

    SvaraRadera
  3. åh! Sydfrankrike har länge varit en dröm och en semester i Arles låter ju inte helt fel! Ska lägga detta på minnet till tider med något mer inkomster och mindre utgifter...

    SvaraRadera