söndag 11 april 2010

Färdigstickat

Ååh, jag är äntligen klar med min Echo Flower Shawl. Den är såå fin och ligger nu uppspänd. Det ska bli spännande att se hur stor den blev.
Jag stickade 11 rapporter av flower chart och tror att den blir lagom stor för mig. Jag har nästan 40 gram garn kvar så jag får hitta på något mer av det. Kanske det kan bli en citron till tillsammans med lite kid silk haze. Men inte just nu.
Jag har stickat den i Chili Gredelins garn Galadriel, ett 2 ply lacegarn med ljuvlig mjukhet och härliga färger. Hoppas på att Kia börjar färga igen.
Jag stickade största delen med stickor 4.5mm men efter två varv med mucherna höll jag på att bli galen och bytte till stickor 4mm. Då gick det mycket bättre.
Så här såg sjalen ut innan jag spände upp den i fuktigt tillstånd. I eftermiddag kan jag nog prova den. Ser verkligen fram mot det även om jag inte kommer att kunna använda den här i Provence förrän det blir lite kallare.
Nu ska jag försöka få fart med långkoftan Molly så att den blir klar till slutet av april.

18 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Fantastiskt fin! Garnet har så fina skiftningar.

    SvaraRadera
  2. Ååååå vad fin den blev!
    Gillar dessutom verkligen färgvalet :-). Men nog kan du ha den nu med? Jag använder min ullsjal (1-trådigt från Ullcentrum) året runt och jag bara älskar den (Vinge sjal).

    ha det bra
    Mari G

    SvaraRadera
  3. jo, kanske kan jag använda den på kvällarna men just nu är det bikiniväder här och en ullsjal, oavsett tjocklek är överkurs. =)

    SvaraRadera
  4. Åhhhhh så tjusig!
    Har ett lila garn som ligger och väntar på att plockas fram! Var hittar man mönstret?

    SvaraRadera
  5. Jättefin! Håller också på med en sån just nu och mönstret är väldigt trevligt! Gillar särskilt 2 to 9-varven.

    SvaraRadera
  6. Så fin den är!
    Jag håller på med en och har gluttat lite framåt i mönstret, jag begriper inte riktigt. Det löser sig kanske när jag väl är där. Annars frågar jag dig ;-)

    SvaraRadera
  7. Ja visst Emma, klart du kan fråga mig om du vill.

    SvaraRadera
  8. Åh så vacker den blev! Ljuvlig färg, minner om havet...

    SvaraRadera
  9. Otroligt vacker och garnet passar så bra till mönstret! Grattis =)

    SvaraRadera
  10. den är verkligen fin. Vill prova den med!

    SvaraRadera
  11. Finfin E, du är duktig du!

    SvaraRadera
  12. Jättefin! Det blev ett riktigt konstverk av den outspända sjalen.

    SvaraRadera
  13. (Hittade hit via Eva i Halmstad)
    Vilken vacker sjal, fantastisk!

    SvaraRadera