torsdag 1 april 2010

Este blog e um encanto

Av Annika och Sussilull har jag fått en liten solhälsning. En uppdatering: Nu har jag även fått den av HandMadeTack snälla!

Nu tänkte jag överraska mig själv genom att helt slumpmässigt via googles bloggsök hitta för mig helt olästa stick- och sybloggar att ge den till. Jag vet ju att det finns såå många intressanta och inspirerande bloggar därute och för att hitta några nya gör jag så här.

Hillefant - Skånetös från Anderslöv som via London, Lund, Malmö, Göteborg, Östersund å Piteå till sist hamnade i Kristianstad. 
Kamel Juvel - Söderbo med man och två barn som nog behöver en blogg för att få struktur på stickandet.
Sticklina - En svensk tjej som flyttade till Island med sin svenska pojkvän i februari 2006. Då tog hon upp stickningen.
Toktova tovar bruks- och konstföremål av ull från svenska får.
Bland nystan och papper - Malin som efter ett långt uppehåll kommit igång att skapa igen. 
Sticknestet - Kattis, en tjej i den snart ljuva medelåldern (enligt henne själv)
Nannas blogg en glad tant /tjej/kvinna eller vad man nu ska kalla sig i den här åldern. Trivs med livet när hon får pyssla lite.
Drutten Pysslarälskar att pyssla med allt möjligt.
Engelska villan - Om inredning, virkning, pyssel och familjens alla projekt.
Skräddardotter - Lil, stickar, vandrar, funderar, är
Tooti - känd av mig från Ravelry men hittade hennes blogg idag. 
och till sist Ginas stickverkstad som inte är ny för mig men en favorit!


Glömde visst "reglerna" först... 
Reglerna är som de brukar vara:
1. Man ska lägga ut Awarden i sin blogg.
2. Ge den till 12 personer.
3. Länka till dessa.
4. Meddela dessa att de fått den.
5. Ange vem man fått den från och länka tillbaka.


Tack alla för all inspiration och jag önskar er en riktigt härlig påskhelg!

3 kommentarer:

  1. Tack, jag blev så glad.
    Glad Påsk.
    Kram Gina

    SvaraRadera
  2. Tusen tack . som relativ ny bloggare så blev jag naturligtvis jätteglad ..Glad Påsk :-) Sonja

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket!!!

    Blev väldigt glad :-)

    Glad Påsk

    //Kattis

    SvaraRadera