onsdag 7 april 2010

Pannacotta

Tänkte göra pannacotta till efterrätt ikväll och har letat runt lite för att hitta något recept som passar oss som äter LCHF. Jag har hittat några olika och nu är det bara agar-agar eller gelantinblad som jag måste hitta. Funderar på om det finns här i Provence men jag har inte letat än.
Hos Garlica hittade jag receptet Pannacotta med hallon som verkar vara gott.
Hos Sanna med bloggen Veckans Middag finns också ett recept som verkar mumsigt och här finns ännu ett.

När jag snubblade över ett LCHF-recept på Langos-bröd måste jag spara länken här för att kunna hitta tillbaka igen. Vi äter ju gärna langos men brödet är ju inte okej.

2 kommentarer:

  1. kanske kan du använda arrowrot? det finns säkert i en butik nära dig, frågan är bara vad det heter på franska. jag börjar min gi period idag med stekt strömming o soya/kokossmootie med 3 timmars mellanrum såklart!hejhej

    SvaraRadera
  2. Duktigt!!
    Jag hittade gelatinblad så nu står de i kylen med en fin, saftig jordgubbe på kanten.

    SvaraRadera