torsdag 1 april 2010

En liten mjuk hög

Dagens västgöta-runda resulterade i en hel del tyger. Precis som jag ville.
Underst i den här högen ligger en liten bit tunn ribbtrikå som jag ska sy en t-tröja av till bonus-barnbarnet som snart fyller 1 år. Över det ligger hallonrosa interlocktrikå som passar till det blommiga mesh-tyget. Det ska bli sommartunika, klänning eller blus eller alltihop. 

Över det blommiga ligger en bit skogsgrön interlock-/eller singeltrikå som ska bli linne, t-shirt eller nåt till mig. Det benvita är interlock och båda dessa hittade jag i lådan där tygerna kostade 60 kr/kilot. Där hittade jag även det randiga tyget. Jag hade hoppats på att hitta just ett sånt tyg och så gjorde jag det. Överst ligger lite skogsgrön tunn ribbtrikå till ett linne åt mig. Jag har ett i just den färgen som jag gillar men det är lite urtvättat och lite kort för min nuvarande smak. 
Jag hade också väldigt tur som hittade kalikåvelour i stuvlådan. Rött med svarta prickar och det var 1.2 kg. Alltså ganska många meter även om det inte var på full bredd. Jag älskar den velouren och jag tror att Kalikå tar närmare 300 kr/metern för den. Då köper man ju inte så mycket. 
Till slut blev det en sväng i klädhörnan också och jag köpte en söt sommarklänning till femåriga bonus-barnbarnet och en svart klockad linnekjol till mig. Allt detta betalade jag under femhundra kronor för. 


5 kommentarer:

  1. Nu har du många roliga timmar framför dig!! Det kommer att bli väldigt fint! Härliga tyger!
    Hoppas du får en riktigt härlig påskhelg!
    Kram Juliane

    SvaraRadera
  2. Vilken runda! Såna mysiga tyger!

    Du har något att hämta på min blogg!

    Glad Påsk på dej!

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fina tyger. Grattis!

    Är du villig att dela med dig av var du hittade dem?

    Jag försöker komma igång att sy efter många års uppehåll men tyvärr finns det inte så många bra tygaffärer i närheten. Jag bor dock i Västergötland så en utflykt vore kul =)

    Det blir kul att se dina alster senare. Du är ju riktigt duktig på att skapa och det är spännande att se vad du får ihop.

    Trevlig Påsk!

    SvaraRadera
  4. Sorry hmm. Missade lite info i förra inlägget ;). Nu vet jag var tygerna kommer ifrån.

    SvaraRadera
  5. Så fina tyger Kalikåtyget är en favorit.

    SvaraRadera