torsdag 1 april 2010

Lättsinnighet

Så här på skärtorsdagsmorgonen har jag ägnat mig åt lite lättsinnighet. Enligt boken jag lär mig ifrån betyder frivolitet lättsinnighet men så lättsinnig känner jag mig inte. Men det viktigaste är att jag har förstått hur jag ska göra även om jag INTE kan få ihop andra ringen.
Nya försök väntar och jag ser fram mot att kunna göra armband, halsband och gärna örhängen.

Uppdaterat: Hittade en film på youtube som jag faktiskt förstår. Lägger den här så att jag kan hitta den.

Idag blir det en tur till mina föräldrar men det bästa av allt är nog att jag ska åka till Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn för att se om jag kan hitta några fina trikåtyger att sy linnen, t-shirtar och sommarklänningar av. Har ni inte hört talas om A&H har ni missat något. De har den mest fantastiska velour man kan tänka sig. Det är de som tillverkar Kalikå-velouren, och jag undrar om de inte gör JNY-designs tyger också. De har i alla fall gjort interlocktrikån med hjärtan. Jag hoppas ha några tyger att visa när jag kommer hem.

6 kommentarer:

  1. Det låter som en underbar början på påsken, jag kommer GÄRNA till dig i höst! Säg när så bokar jag. kramar i regn/britt o irma

    SvaraRadera
  2. Glad påsk!! Du har en award att hämta i min blogg!!

    Min-Mitt-Mina

    SvaraRadera
  3. held og lykke, Orkis er et dejligt lille nemt håndarbejde, som man kan tage med næsten alle vegne.God Påske herfra sjælland.

    SvaraRadera
  4. Jag inväntar också en bok i frivoliteter. Spännande att prova, men jag kanske ska passa på att samla lite tålamod..
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  5. roligt att du e igång! får du över knuten på den andra tråden ? annars går inte ringen ihop. du kan testa med två trådar i olika färger så ser du om det hoppat rätt =)

    /J

    SvaraRadera
  6. "får du över knuten på den andra tråden?" Que????
    Vilken tråd ska det hamna på???

    SvaraRadera