torsdag 8 april 2010

Tre gånger är en vana

Idag sprang jag för tredje gången och jag antar att jag kommer att få in vanan nu när jag väl kommit igång. Jag följer ett schema (jag använder ett äldre schema som är från samma ställe. Det motsvarar Nybörjare 6-10km) för att inte behöva fundera på hur jag ska utöka och bli starkare. Tack vare Eva hittade jag Nybörjarens tolv första steg. Det är nyttig läsning. Ofta vill man för mycket och så lägger man av alldeles för fort eftersom man inte var så bra som man ville vara. Men för mig funkar det bra att följa ett schema där någon annan tänkt ut hur länge jag ska springa och hur ofta.
Lycka till du också om du sätter igång.

10 kommentarer:

  1. kul!
    Det är bra när andra, som kan mycket mer än oss, kan hjälpa till :)

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är!!! Nu fick jag allt lite dåligt samvete, jag borde oxå...
    Lycka till med träningen.

    SvaraRadera
  3. Inget dåligt samvete! Det är bara val man gör. =)
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!!
    Jag måste börja med att tacka så mycket för awarden!! Den värmer verkligen! :) Tusen tack!!
    Jag är lite sen med tacket, men jag har haft lite bloggpaus.
    Vad duktig du är :) Jag funderar på att skaffa mig såna där stavar, och börja med stavgång :) Får se om jag börjar...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Heja heja!
    Jag vet själv hur tungt det kan vara att börja springa. Jag har idrottat större delen av mitt liv men när jag skulle börja med konditionsträning och löpning för tre år sen anade jag inte hur tungt det kunde vara. Nu njuter jag, oftast, när jag springer men håller jag uppe mer än en vecka blir det tungt igen. Så HÅLL I! /Marty

    SvaraRadera
  6. Det funkade med voddler
    Tusen tack.
    Som du skrev skräppost fanns den i, men du vet ju att jag är hopplös på allt inom data
    Ha det

    SvaraRadera
  7. jag gick upp från att springa en minut var femte minut till tre minuter var stjätte minut på två gången. Ett nybörjarfel, jag är säker, nu kommer jag bara bli förkyld ;-) Den här gången är jag egentligen mer fokuserad på styrka så jag laddar inför att våga prova ett bodypump-pass. Jag brukar komma ur gängorna när jag blir sjuk, då är det svårt att komma upp på hästen igen, annars älskar jag att röra mig, och VET att det enda jag behöver göra är att ta mig i kragen och lyfta mig över tröskeln ;-)

    pepp pepp =)

    SvaraRadera
  8. Bodypump är den roligaste styrketräningen! Det tränade jag tills för tre år sedan men i närheten där jag bor i Provence finns ett ställe där jag skulle kunna börja träna bodypump igen. Får se hur det blir med det. Nu börjar jag med kondisen istället. Lycka till Janette!

    SvaraRadera
  9. Du är duktig som springer, själv går jag med hunden. Ibland med stavar. Bättre än inget i alla fall. Frågade dig om Provance för lite sedan och du undrade vart vi ska. Vi är 8 stycken som hyrt ett hus i Lagarde-Pareol. Vad jag förstått enligt annonsen så ligger det 4 km från Saint Ce´cile les Vignes, 12 km från Orange och 39 km från Avignon. Får se om du orkar och har något förslag med lite mer fakta.
    Tack på förhand.

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är! Försöker själv att springa mig i form, ska ta en runda i Haga Parken på lunchen!

    SvaraRadera