måndag 12 april 2010

Hortensia Rose

Igår fick jag för mig att jag skulle rita mönster till en sjal och det gjorde jag. Nu ska bara den övre slätstickade delen stickas klart innan jag får se om mitt diagram stämmer. 

Namnet fick bestämma vilket garn jag skulle sticka av och när jag satt på terrassen och funderade över vilken blomma jag skulle ha i min blå keramikkruka och kom på att det nog skulle bli en rosa hortensia.

Jag letade bland mina spetsmönster och hittade några som jag tycker passar med utseendet på hortensian och färgen är precis, inte som den på bilden men den jag sett på marknaden. Garnet jag stickar av är Indiecita Alpaca i en karamellrosa nyans eller ska vi säga hortensiarosa?

3 kommentarer:

  1. Det blir nog jättefint! Det garnet är ju underbart! jag stickar just nu en liten vårbasker i det ljusrosa (vi har inte lika varma mornar här som du har ;)).

    SvaraRadera
  2. Guess what, min hemtel funkar!!! Kramis,
    Sis

    SvaraRadera