fredag 2 april 2010

Det svåraste steget...

...är det över tröskeln i hallen.
Jag tänker ofta på att jag ska börja springa eller motionera mer i största allmänhet men det svåraste är att ta klivet över tröskeln. Men idag lyckades jag och nu känner jag mig såå nöjd med mig själv.
Jag sprang dessutom för första gången i mitt liv innan frukost men det var jobbigt. Nu har jag återhämtat mig men tror inte jag testar att springa utan påfyllning före igen.
För att få upp konditionen och att inte få ont i knäna startar jag med ett program för att efter 16 veckor orka springa 1 mil. För kanske fem år sedan sprang jag och äldsta dottern efter det här programmet och vi lyckades få ork att springa långt trots att vi knappt klarade av första dagen. Dåå hade jag verkligen superdålig kondis. Nu är den lite bättre även om den inte är tillräckligt bra enligt min önskan. (länk till tränings-pdf)
Jag har också fixat tre gratis träningstillfällen på Nordic Club i Jönköping. Jag sökte efter Zumba-träning, som jag är lite nyfiken på, och då visade det sig att jag genom att svara på några frågor om min kondis kunde få pröva på tre gånger. Jag har tänkt testa Zumba en eller två gånger och Body Pump som var min favorit när jag tränade mycket för några år sedan.


3 kommentarer:

  1. Men du man blir alldeles svettig bara att kolla filmen, såg jätte roligt ut. Men absolut inget för nån med dålig koordination. Jag önskar dej lycka till, hoppas att du bloggar om hur det var.

    SvaraRadera
  2. Men du man blir svettig bara av att titta på filmen. Ser jätte roligt ut, jag önskar dej lycka till och hoppas att du lägger ut på bloggen hur det var.

    SvaraRadera
  3. Men du man blir helt slut bara av att titta på filmen. Men ser jätte roligt ut. Jag önskar dej lycka till och tre trevliga pass, hoppas att du lägger ut på bloggen hur det var.

    SvaraRadera