måndag 9 februari 2009

Ett beslut

Till slut tog jag beslutet om hur min almanacka för året skulle se ut. Jag har klarat mig med mobilkalendern men känner att jag kommer att sakna papperskalendern när jag slutar jobba.

Idag hamnade jag på sidan personlig almanacka.se där jag varit förut men inte kunnat bestämma mig. Men idag har jag med jämna mellanrum tittat o ändrat och nu är beslutet fattat. Så här blev den:Jag stavar ju mitt namn lite ovanligt så när jag kom på att skriva det med fonetisk skrift kändes det helt rätt. Då kan den som ser den i frankrike också uttala mitt namn och jag slipper kallas [e:fa] som det är nu.
Fin va?

Se vilka alternativ du kan välja:

9 kommentarer:

  1. Ser mycket snyggt ut! Jag har också funderat på en sådan, men kan inte bestämma mig... Visst är tulpaner bäst?

    SvaraRadera
  2. Bra val av almanacka.Sån har jag med.Sen jag började köpa den har jag ingen annan.Tycker det är så kul att designa den själv

    SvaraRadera
  3. Kalendern är toppen, min dotter fick en i julklapp, de är nätta och snygga och bra pris. köper man fler så får man rabatt ( såg jag lite för sent...)

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Som språklärare gillar jag ditt val!

    SvaraRadera
  5. jag har också varit in där. är liten sugen men jag har egentligen en riktigt bra filofax som jag har fått på jobbet..

    SvaraRadera
  6. visst är det roligt med deras almanackor!! Jag gjorde en för 2008 och kan säga att dottern blev riktigt avundsjuk... funderar på att ge henne en när hon fyller år :) en "egobok"...

    SvaraRadera
  7. Riktigt snyggt.
    Har också funderat på en sådan men det får nog bli till nästa år i stället.

    SvaraRadera