torsdag 19 februari 2009

Spikmattan

I höstas läste jag hos Plingen om hennes eufori över sin spikmatta. Redan då kände jag att det nog skulle vara något för mig och igår kväll när jag var på tjejträff fick jag se en sådan matta ligga förpackad på en stol. -"Åh en sån matta" sa jag och då visade det sig att kompisens firma säljer sådana.

Nu har jag sovit på saken och ska ringa till henne och beställa en som personalhälsovård till mig själv i min firma. Frågan är om jag ska ha en grön eller orange?

Info från Shaktimattan.se:
Orange
Den oranga färgen ger energi, tillfredställelse och värme.
Det är färgen på vårat sexuella chakra, Svadistana, och stimulerar obalanser i detta chakra.
Den oranga färgen används vanligtvis av yogis för dess positiva effekt på medvetandet, då det ger ett mer öppet och accepterande sinne.

Grön
Den gröna färgen ger lugn och harmoni.
Det är en läkande färg.
Det är också en färg full av liv som vi kan se runt om i naturen.
Grönt är hjärt-chakrats färg. Det ger kroppslig och själslig balans.

Uppdatering: jag beställde en orange =)

5 kommentarer:

  1. Direkt tänkte jag "orange", sen läste jag texten under :)

    SvaraRadera
  2. vi har en sån matta, den är superskön efter ett tag. men aj så ont det först gör! Vi har den gröna.

    SvaraRadera
  3. Jag har en orange som jag fått i present utan att veta att det fanns olika färger - och den funkar bra på mig!

    SvaraRadera
  4. Jag läste din blogg vid förmiddagsfikat, gick in på deras hemsida och nu på lunchen sprang jag förbi hälsokosten och köpte en! Du borde ju få provision! Hehe

    SvaraRadera
  5. Jag har också funderat över den där spikmattan och hade ingen aning om att det fanns flera färger. Nu blev det genast svårare...tål att tänka på faktiskt.

    SvaraRadera