måndag 16 februari 2009

Kvällsfärgning

I fredags fyndade jag sex härvor Araucania Natur wool i en blekgul färg. Jag gav bara 27 kr härvan. Billigt va? Men färgen var inte riktigt min färg så jag tänkte färga härvorna och ikväll slog jag till. Jag testade lite men sen gjorde jag lite hipp som happ och det blev nog ganska bra.

Det ska bli spännande när garnet har torkat. Jag tror att det kommer att bli en kofta lik den Mia stickat som hon gjort efter Canary Knits modifiering av ett Dropsmönster.

Men först ska garnet torka, nystas och mönstret räknas om lite...

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar "grodgrön" färg!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig ljus vårgrön! Och det kommer att gå lätt som en plätt att göra koftan, kanske får du köra med lite fler maskor än vad canarysanctuary gjorde eftersom garnet är aningens tunnare. Men å andra sidan så blev hennes hals bautastor- jag fick minska flera gånger i mosskragen sen- så jag tror du kan köra samma, det blir säkert helt okej.

    SvaraRadera
  3. vilken vacker färg! och vad kul att färga själv :-)

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att färga garn! Särskilt när man får fram det lite skimrande olikheterna i färgerna så garnet blir levande :)

    Ha det Gott!
    MiA

    SvaraRadera