söndag 22 februari 2009

Hur går det med spikarna?

Nu har jag legat på min matta tre gånger och det gör ont när man lägger sig men jag inbillar mig att det gör nytta. (och det onda går över efter en liten stund)
I morse vaknade jag utvilad "alldeles för tidigt". Kan det bero på att jag legat på spikmattan? Jag tycker också att jag har mindre ont i min onda knöl på höger fot. Kan bero på att jag kommit åt rätt punkter på ryggen och i nacken?!

Mannen har tom. prövat att ligga två gånger på den. Vi får se om det blir någon effekt på honom också.

5 kommentarer:

  1. så lustigt med mattan, verkar vara inne just nu, mannen ringde från gotland o sa att han legat på en kompis nya spikmatta, att det gjorde jätte sköntont, kanske skall även jag, jag har alltid älskat att gå barfota på onda mattor, typ vassa plast mattor vid ytterdörrar o hårda ripsmattor o sånt, sköntont. Men ny sedan jag fick artros i mitt knä söker jag aldrig upp sköntont längre, det räcker liksom men vardagsontet, men det kanske är fel...ska prova, berätta gärna mera om din spikmatte progress..hej hej

    SvaraRadera
  2. Just energi-kickarna är nog den största skillnaden vi märker av också. Maken som i vanliga fall har enormt svårt att vakna på morgonen skuttar upp, igår sprang han runt med vindens fart. Vilket aldrig någonsin har hänt tidigare.. =P Han har en neurologisk sjukdom så han brukar ta livet i slowmotion, men inte nu!
    Jag kan inte ligga så länge, har förstörda muskler i skuldror och nacke och redan efter fem minuter på matten vrider dom sig så att jag flyger upp av smärta, så nog sjutton påverkar det. Om jag kör mina fem-minuters pass så kanske det blir bättre och bättre. Jag tycker effekten påminner litegrann om TNS som sjukgymnasterna brukar använda (strömbehandling på muskler).
    Mycket intressanta effekter av en så enkel sak som en matta med plastpiggar på! =)
    Jag kommer nog att fortsätta av ren nyfikenhet. Hehe.

    SvaraRadera
  3. Oj,oj,oj det kan ju bli hur spännade som helst!

    SvaraRadera
  4. Du får fortsätta berätta om vad som händer när du ligger på spikmattan. Fantastiskt när man läser Marias inlägg hur det kan förändra. Jag väntar med spänd förväntan på fortsättningen.

    SvaraRadera
  5. Ja, fortsätt gärna att berätta om mattan. Den ser lite vass och otäck ut, men den är nog bra. På landet på sommaren brukar jag gå barfota på singlet (ca 1 1/2 cm diameter). Det gör också "sköntont" och känns i hela kroppen.

    SvaraRadera