onsdag 4 februari 2009

Kappor

För några veckor sedan klippte jag ut de här bilderna på vackra kappor. Kanske blir det något sådant till hösten/vintern. När jag bor i Provence kommer jag såklart hinna sy mina egna kläder också och det ska bli superkul. Har både tyger och inspiration så nu är det bara tiden som fattas.
Gillar allra mest den lila men min kommer nog bli mer neutral. Har haft röda och petroelumfärgade kappor de senaste åren så en gråsvart kanske det blir istället.
Men DET behöver jag verkligen inte bestämma nu.
Om jag skulle ta o sätta mig vid symaskinen istället för att blogga runt? Jo, så blir det.

4 kommentarer:

  1. Kul att sy egen kappa, men det låter svårt :-).

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite pill men inte så svårt om man tar det lugnt och tänker sig för. Jag har sytt ganska många kappor, både till mig själv och andra så det ska nog gå bra när det väl blir av.
    /Efwa

    SvaraRadera
  3. TJusigt! Hoppas du tar dig tid och knåpa ihop en egen. Kul!

    SvaraRadera
  4. Ser fint ut, gillar kragen på den nedre bilden. Lite avundsjuk på att du blir färdig till att sy, jag har 30 meter siden med från Kina men har inte fått loss tummen...

    SvaraRadera