tisdag 24 februari 2009

Tisdagens lista

Det är bra för mig att ha en lista med vad jag ska göra och varför inte på bloggen? Där tittar jag ju alltid. =)
När det blir tisdagkväll ska jag:
  • Flyttar den här till i morgon eftersom vi inte kan mäta förrän i morgon. (Klippa till 12 längder av det mönstrade tyget till syjobbet. Ska be dem mäta i lokalen, så jag gör rätt längd på dem.)
  • Packa böcker ur bokhyllan i hallen. (Kanske sortera bort lite också)
  • Sy på min svarta linneklänning
  • Gärna rita mönster till jackan och en kjol (släpar alltid efter...)
  • oxå några självklara saker som att ligga på spikmattan, sticka några varv på gröna koftan och läsa några rader i Tusen strålande solar.

3 kommentarer:

  1. Du skriver i alla fall dina listor. Jag bara tänker mina :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är bättre att skriva listorna för att verkligen se att man gör saker och för att inte hela tiden lägga på andra saker som man gör istället. Jag har precis kommit igång med listorna igen och det ÄR effektivt har jag märkt.
    Kanske får jag mer gjort för att jag får energi från spikmattan också.

    SvaraRadera
  3. Det var inte det lilla som du ska göra idag :) Låter som roligt saker. Fast packa är bland det tråkigaste jag vet (fast packa upp är värre).

    Roligt att du satsar dubbelt på utlottningen. Den mentaliteten gillar jag. Heja. :)

    SvaraRadera