söndag 1 februari 2009

Knappsortering

Idag letade jag mig fram till en balja med knappar. Ja de låg faktiskt i en diskbalja som jag ofta använde när barnen var små för att förvara saker i. I just den här baljan låg en massa knappar i glasburkar och även uthällda mellan. Nu har jag sorterat dem i färger för att ha koll på vad jag har. Borde leta fram alla andra knappar också och ha dem på samma ställe. Men det får bli längre fram. Förstår inte varför jag slängt locken till barnmatsburkarna som de ligger i. Jag skulle ju kunna skruva fast dem under en hylla för att lättare kunna se vad jag har.

Visst är knapparna med nyckelpigor gulliga? Någon gång ska det bli en babykofta med nyckelpigeknappar. Med fem egna barn och tre bonus så borde det ju bli massor med barnbarn att sticka till. Det tredje bonus-barnbarnet är dessutom redan på väg. =)

4 kommentarer:

  1. åh vad jag skulle vilja ha din knappsamling! eller i alla fall en likadan... :)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka söta nyckelpigeknappar. En kofta med dem på skulle ju bli hur gulligt som helst.

    SvaraRadera
  3. Och jag skulle vilja ha en knapp-affär, kan man ha det...!

    SvaraRadera
  4. Ja visst skulle det va härligt med en knappaffär!!

    SvaraRadera