måndag 23 februari 2009

Få bort några hyllvärmare

Uppdaterat!
Hittade bloggen Hyllvärmarna där man utmanas att läsa fem böcker som finns i bokhyllan som man inte läst trots att man köpt dem. Jag har en hel del och nu ska jag välja ut fem av dem att läsa närmsta halvåret. (Hittade den via bloggen Stick-Litt-KAL)
Eftersom jag och min man slog ihop våra boksamlingar för några år sedan har jag massor med oläst och det var ganska enkelt att få ihop fem böcker som jag ska läsa härnäst.

De här blir det:

4 kommentarer:

  1. Ja, man borde göra det samma! Men det får bli ett senare projekt. Har läst dina inlägg om mattor, vilken fin matta, som du fick överta, och om tyger. Är själv lite nyfiken på att leta tyger, som jag kan sy filtar av, är lite nyfiken på lapptäcke eller något liknande.

    SvaraRadera
  2. Lapptäcken är kul att sy. En gång i mitt tidigare liv sydde jag lapptäcken både till dubbelsäng, vanlig säng och barnsängar. Det är verkligen kul att se dem växa fram.

    SvaraRadera
  3. Tusen strålande solar är nog det bästa jag läst. Jag blir avundsjuk på dig som har den läsupplevelsen kvar :). Själv lyssnade jag på den som ljudbok när jag var nyopererad i ryggen förra våren och inte kunde göra så mycket mer än att ligga på rygg, lyssna på böcker och sticka. Jag stickade och grät för boken var så bra, både hemsk, sorglig och hoppfull!

    SvaraRadera
  4. Åh har du en shakti?! Jag har också funderat på sådana, men tvekar lite inför kostnad och av rädsla för att inte använda den tillräckligt efter ett tag. Är du nöjd med din (utöver smärta)?
    Välkommen till Hyllvärmarna, förresten =) Kul att du vill vara med!

    SvaraRadera