söndag 16 augusti 2009

Ett delmoment klart

Nu är stora delar av garnsamlingen inplockad på ett nytt ställe. I stället för att ligga i papplådor fick garnet flytta in i det som tidigare varit bokskåp. Böckerna får flytta till ställen där jag kan sitta och inspireras i mitt skapande.
Längst upp ligger ullgarner, på nästa hylla bomullsgarner och sedan diverse andra garner, som silke/ull, alpaca m.m.

Det tar tid att organisera om ett arbetsrum som ska rymma så mycket MEN hjälp vad bra det kommer att bli.

Just nu håller jag på och gå igenom blandlådor som innehåller band, knappar, dragkedjor i massor och en massa annat som kan vara bra att ha när man ska sy.

7 kommentarer:

  1. Vad fint det blev, kan tänka mig att man blir inspirerad när man kommer in i rummet och ser alla färgglada garner!

    SvaraRadera
  2. Det bästa med såna röjningar är att man får så mycket inspiration.

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert skåp med spännande innehåll!

    SvaraRadera
  4. Va härligt! Vilket underbart skåp att gå å plocka i:) må gott!

    SvaraRadera
  5. Så vackert att ha garnet i det skåpet! Har alla nystan i backar, men det blir lätt trassel. Så här är det ju dekorativt också!

    SvaraRadera
  6. Snyggt - skymtar jag ngn kon från Kärrtorp?

    SvaraRadera
  7. Hej! Vad vackert det blev med alla garnerna innanför glasrutan. Nästan som ett konstverk. Ska bli roligt att få se hela ditt arbetsrum när det är klart.
    Ha det så gott.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera