söndag 23 augusti 2009

Som nytt

När jag såg vårt "nya" kök första gången blev jag inte så glad eftersom jag inte gillar mörkgrå/svarta fogar till vitt kakel men jag visste ju att det bara var att acceptera läget. MEN så kom jag på att jag någon gång läst om att man kan måla kakelfogar och jag hittade tillbaka till Jennys hus där jag först läst om det.Igår åkte jag så till Clas Ohlson för att köpa några fogpennor och som väl var fanns de fortfarande.
Jag rengjorde först ordentligt och lät det torka tills i morse och sedan har jag målat tre gånger med en timmes mellanrum. Voila, en helt ny kakelvägg i köket!Ett otroligt smidigt sätt att förnya sitt kök!

6 kommentarer:

  1. Smart! Och snyggt blev det verkligen!

    SvaraRadera
  2. Vad smart och skillnade är ju enorm. Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé! Hoppas det håller också. Annars såg jag att priset var klart överkomligt, så man kan ju bättra på när man vill. Jättefint!

    SvaraRadera
  4. Bloggar rules! Var kan man annars hitta så livsnödvändig information, precis när man behöver den??

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev!! Mina fogar är fortfarande lika vit som när jag just gjort det så jag är supernöjd:-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Absolut underbar idé! Avskyr mina svarta kakelfogar och ditt resultat blev lysande! Tack för tipset! /Marie

    SvaraRadera