måndag 31 augusti 2009

Till slut...

...tog jag fram lite garn ur samlingen. Garnet jag har i Sverige är kanske inte det vackraste men mitt nya motto är att göra det bästa av det jag har så nu ska jag sticka sockklubbens septembersockor, Sunday Swing, i brunt Chat Botté och ärtgrönt Palett. Jag har bara stickat ett par sockor tidigare i år av de som erbjudits i sockklubben även om jag börjat på två andra men tröttnat.

I morgon ska jag gå på stickcafé i Huskvarna. Om jag bara hittar var det var... Kollade i StickaMeras kalender o där fanns det med. Vilken tur att de lagt till det där. Igår hittade jag inget. =)

Jag har också kommit en bit på min omlottkofta i ChiliGredelins Galadriel i färgen Melba. Det är supermjukt och jag hoppas verkligen att det kommer att räcka med en härva. Men problem är till för att lösas och eftersom jag stickar uppifrån och ner kommer jag att kunna sticka med annan färg om det behövs.

1 kommentar: