lördag 15 augusti 2009

Jag är sugen...

...på att sy. Förstår bara inte hur jag ska komma fram till symaskinen och få det gjort. Att sticka funkar ju hela tiden. I bilen, framför tv:n, på stranden osv. Men att sy på symaskinen blir ju inte av.
På listan över saker jag vill sy ligger:
  • min svarta linneklänning (gammalt UFO)
  • tillklippt vit bomullsklänning/linne
  • klänningen jag såg på marknaden för ett tag sedan
  • en väska att ha när jag flyger
  • skjorta till mannen
  • ...och några fler sommarklänningar till mig. Det behövs!

6 kommentarer:

  1. Är det ditt tygförråd? Isåfall är jag hemskt avundsjuk =)

    SvaraRadera
  2. Känner igen svårigheterna att ta sig till symaskinen och lättheten och närheten till stickningen...

    Hoppas du tar dig till symanskinen snart!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är en del av mitt tygförråd och jag hoppas att jag snart kommer fram till symaskinen. Håller på och organiserar arbetsrummet så snart funkar det nog.

    SvaraRadera
  4. Underbart tygförråd!! Känner igen problemet..

    SvaraRadera
  5. Här är en till som känner igen sig. Jag vill också sy men det är svårt att få tiden och platsen.

    du har många fina tyger i din samling!

    Boel

    SvaraRadera
  6. Jisses vad tyger du har:) härligt å alldeles underbart! Jag har också en massa tyger men de har tyvärr inte en så fin hemvist som dina tyger har...men den dagen jag har hus...Ja då ska de få bo fint:) må gott!

    SvaraRadera