måndag 10 augusti 2009

Svepande kofta

Jag provstickade också lite med mitt Galadriel i färgen Melba. Det blir supersoft men jag tror inte att en härva räcker till att ha så långa framstycken. MEN jag ska sticka även den uppifrån och ner och göra en liten ändring i mönstret.Jag ska ta idén med framstycket från omlottkoftan i Feminin strikk's raglansöm/sidsöm och göra det till min egen blandat med den andra omlottkoftan i mosstickning. Det blir nog jättefint tror jag.
På bilden ser ni också ljuvliga krämer jag fick av sonens flickvän, A rose from Bulgaria. Hon har köpt dem på sin resa till Bulgarien alldeles nyligen. Trots att det var en handkräm blev mina fötter ljuvligt mjuka. Tyckte också mitt fina pocketfodral från Stickfrossa matchade.

7 kommentarer:

  1. Det här är ett jätteroligt projekt! Jag blir hur sugen som helst på att sticka en omlottkofta i Galadriel.
    Sticka snabbt, vetja, så man får se hur det blir! :)

    SvaraRadera
  2. Kia: Tror du det kan räcka med en härva??

    SvaraRadera
  3. Trevligt med handkräm när man stickar, fast kul att det funkar på fötter också!

    SvaraRadera
  4. Kommer bli superdupersnyggt!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin omlottkofta och färgen ser helläcker ut...kommer säkert att bli supersnygg med dina ändringar och så...lycka till:)

    SvaraRadera
  6. Kanske på håret. Men den minsta storleken ska ju ta 800 meter enligt Ravelry, och ska du dessutom korta framstycket... hmm. Jag hade nog chansat. Vad är det sista du stickar på koftan? Är det nederkanten?

    SvaraRadera
  7. Har du hittat koftan på Ravelry? Jo, jag stickar båda framstyckena sist. Då går det ju sluta när garnet tar slut.

    SvaraRadera