onsdag 5 augusti 2009

Fler tyger till samlingen

Fyndade lite tyg på marknaden igen. Den här gången blev det vit batistliknande bomull för 3€ metern. Ville så gärna ha vitt även om det var "dyrt". Det orange är också väldigt tunn bomull men kostade bara 1€ metern liksom det svartvitmönstrade något kraftigare bomullstyget.
Det rödprickiga tänkte jag skulle bli en regnkappa till mig. Gärna med sydväst till. Då kan väl ingen missa Madame Suédoise? Det är alltså en ganska plastig vaxduk. MEN såå fin att jag inte kunde motså och endast 1€ metern. Får nog göra lufthål under armarna och på ryggen. Kanske får jag sticka en krage och sy fast så att den blir lite luftig.

Där marknaden egentligen brukar ta slut på onsdagarna fortsatte den idag med något slags loppis/antikmarknad. Där hittade jag fina knappar som jag ska ha till något någon gång. Vackra var de tycker jag. 2€ per karta var priset.

10 kommentarer:

  1. Underbara knappar! Å jag själv är en tygoman...så jag kan gott å väl relatera till att hitta fina tyger som man nästan förälskar sig i..Å du, tack söta för kommentaren på min blogg å för det fina tipset..så nu är jag också medlem:) var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Knapparna väcker habegär!
    hej fr. Koftan

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd! Knapparna var väldigt fina, men det prickiga "tyget" :) Vilken härlig regnkappa det skulle bli!

    SvaraRadera
  4. Har du något bra mönster på sydväst? För jag skulle vilja sy mig en sån, i prickigt eller blommigt, att ha när det regnar när jag är på lotten. Jag har en stor lång grön regnrock från överskottsbolaget (35 kr) men den har ingen huva...

    SvaraRadera
  5. Du, det blir ju en sagolik cool regnkappa!

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara knappar hälsar vonnaponna från Småland.

    SvaraRadera
  7. Nu har (tror jag i alla fall:) lagt till dig som vän på Ravelry...(är lite av en dystekniker..men du kan ju alltid kolla..jag heter Torils). Vi hörs:)

    SvaraRadera
  8. vilka roliga köp! Jag har också fyndat!

    SvaraRadera
  9. Du kommer bli snyggaste Madamen!

    SvaraRadera
  10. Vilka urläckra knappar och billiga tyger du fyndat på torget.
    Sjal och sockar är också fina.
    Ha det så skönt.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera