tisdag 11 augusti 2009

Uppifrånochner igen

Nu har jag kommit en bit på min Valkyria. Stickar lite på känn och tittar på inspirationsbilden då och då även om jag just nu inte har nån koll på vart jag lagt den.Knapphålet är till en knapp som ska vara under kragen för att hålla ihop omlottdelen. På andra sidan ska det vara knytning. Inget av det syns på den färdiga tröjan.
Har märkt att Denisestickorna är mycket mer trögstickade än KnitPro som jag mest använt den senaste tiden. Men det är väl I-landsproblem så jag får helt enkelt strunta i det. Eller avsluta någon annan stickning så att jag kan använda KnitProstickorna istället.

Igår fick jag till slut tag på mönstret till den härliga ananassjalen. Var såklart sugen på att testvirka lite. Mönstret är inte helt okej skrivet men det går ju att fixa under tiden. Kanske blir det en ananassjal någon gång i höst. Men först alla andra projekt som jag är sugen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar