onsdag 5 augusti 2009

Sugen på ananas

Hittade ingen att äta på marknaden idag men jag är sugen på att virka en ananassjal. Blev sugen redan när Ilsefin virkade sina och nu har det kommit upp en längtan igen. Kanske beror det på att jag hittade en testruta med en ananas på Ravelry som jag nu har virkat. Har börjat rita ett diagram att virka sjal efter och har jag tur kan jag se hur Zmul virkat sin genom att titta på hennes bild. Vi får väl se vad/hur det blir.Här är väldigt varmt så att sitta vid symaskinen är nästan svårt. Får försöka se om jag kan hitta nån plätt där vinden svalkar lite. Vill bli klar med spiralsockorna som ska bli present och dessutom vill jag sy nåt till den lille killen också. Borde skicka det i morgon eller senast på fredag för att det ska komma fram.

1 kommentar:

  1. Det är kul att virka! Ananasblocket var verkligen fint- så kul det verkar att rita mönster själv...
    Din blogg är mycket trevlig att besöka- det "luktar" Provence...

    SvaraRadera