måndag 19 oktober 2009

Favoritmössan # 4

Jag har aldrig stickat så många mössor av samma mönster förut men Rose Red är mer än en favorit. Jag tror verkligen att jag kommer att använda den mycket i vinter.
Idag blev min senaste klar. Den som är röd. På de sista varven fick Anny Blattgarnet lite sällskap av rött Visjö eftersom det inte riktigt räckte. Men det blir en effekt som förhoppningsvis är okej. Nu ligger mössan och vilar med en tallrik i.
Dessutom stickade jag ju en till min fina svägerska M förra veckan.
Får se om det blir fler eller om jag ska variera mig lite. =)
PS. Ska ju sticka en bebisvariant också förstås...

2 kommentarer:

  1. Den er så fin! Jeg har også strikket den i rødt, og liker den veldig godt. Hvis du vil variere, kan jeg få foreslå Gretel - også en Ysolda-lue - som også er morsom å strikke.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för den fina mössan!Jag har visat den för mina arbetskamrater och dom tycker också att den är så fin. Jag blockade den två gånger för den första blev för stor. Nu håller jag på och stickar en fuskolle i en ljusgrå färg och det ska virkas en blomma till den.

    Ha det!
    Kram/mimmi

    SvaraRadera