onsdag 14 oktober 2009

Tusentals maskor

Till slut blev jag klar med min ananassjal i entrådigt ullgarn. Jag säger bara att jag aldrig kommer att virka någon sådan här till någon annan. Framför allt inte i ett så här tunt garn. Vilken tid det tog. Men garnet räckte och nu är det bara blockningen kvar.

Tur att ni inte ser mitt huvud på bilden. Jag håller på och ska slinga mitt hår och har en sån där galen plastmössa på mitt huvud och sonen hjälpte mig att dra ur testar med virknål där jag inte kunde nå själv.

9 kommentarer:

  1. Fin blev den i alla fall! Fotot blev bra också. Att jag inte kom på att sätta sjalen så när jag skulle ta foto på min. Jag hade sånt problem med att få den att synas ordentligt :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att håret blev fint! Sjalen var mycket vacker, men jag förstår att det var jobbigt med 1-trådigt.

    SvaraRadera
  3. Nej, säg inte så. Jag som just fixat mig ett mönster. Jag får alltså fixa tjockt garn. =)
    Den blev jättefin och färgen är kanon.
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Väldigt väldigt snygg! Men jag förstår att det måste tagit ett tag =)

    SvaraRadera
  5. Det blev snyggt, det är något med kombinationen av mönstret och garnets färg som gör den extra fin. Bra jobbat!
    H: Mia

    SvaraRadera
  6. Fin blev den iaf, och supersnygg färg. Jag är snart på min 4:e, och bara 1 av dem har varit till mig själv... Virkar ifs i ett tjockare garn, då jag har virknål nr 3. Har haft min på jobbet i veckan, och har fått mycket beröm för den. Tycker den är superkul att virka... Där ser man vad vi tycker olika. Mössan du gjort flera av, är däremot kanske nåt jag aldrig skulle fixa... =)

    Hoppas slingorna vart bra.

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  7. Ja vad säger man...så vacker. Men jag förstår om du inte vill göra flera!Må gott

    SvaraRadera
  8. Ojoj, superfint! Gillar ananasmönstret väldigt mycket, men det låter ju inte helt kul om det är så jobbigt att virka.

    SvaraRadera
  9. Men jag kommer kanske göra fler till mig själv. Men då i ett lite tjockare garn.

    SvaraRadera