tisdag 20 oktober 2009

Funderar...

Det finns så mycket snyggt att sticka, sy eller helt enkelt köpa i affärerna.
I lördags var jag med några kompisar i Linköping och tittade i affärer och då slog mig tanken att jag just nu inte har koll på vad jag egentligen har för stil. Jag hittar saker här, jag hittar saker där och så blir det en blandning, oftast snyggt men lika ofta tråkigt enligt min smak.
Nu har jag tänkt att jag ska försöka titta in i mig själv och se om jag kan hitta vad jag verkligen gillar. Både när det gäller färger, modeller på kläder och i slutänden ska jag komma på vad jag vill ha för stil. Det skulle vara så mycket enklare att ha en övergripande koll för att inte göra felköp och framför allt att ha roliga, vackra och klädsamma kläder i min garderob.
Bilderna visar lite av vad jag hittat idag när jag letat stilar på nätet. Men hur det blir i slutänden får vi se. Jag ska göra ett collage med bilder så att jag både hittar stilar jag gillar och vilka färger jag oftast fastnar för.
Tipsa mig gärna om du vet något om att hitta sin stil.

Kom just på att jag för länge sedan kollade upp Myshape.com. Det ska jag göra igen. Där kanske jag kan hitta lite hjälp.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar hitta idéer hos
    http://www.gudrunsjoden.com
    Allt faller inte i min smak, men det finns många godbitar. Att bl a våga vara lite mer färgstark.

    SvaraRadera
  2. Jag har nog inte heller någon stil - eller många stilar kanske... olika hur lusten faller på. Fast jag gillar mycket Gudrun Sjöden och ibland NoaNoa och ibland Indiska... lite folklore ihop med jeans :)

    SvaraRadera