lördag 3 oktober 2009

Tio saker ni inte visste att ni skulle få veta om mig

Fick en utmaning av Maria E med bloggen Varva ned.
Den innebär att jag ska skriva tio saker om mig som ni inte hade en aning om. Nu har jag funderat en stund och så här ligger det till:
  1. Jag har alltid varit en riktig samlare, har inte kunnat göra mig av med något överhuvudtaget...
  2. ...MEN nu är jag jätteduktig på att slänga och sortera bort.
  3. Jag har haft kvällskurs i flamskvävnad trots att jag själv aldrig hade gjort det innan. På en vecka lärde jag mig "alla" olika tekniker och lärde sen ut till en mer än nöjd skara kvinnor.
  4. Jag har motorcykelkort sen jag var 16 men numera ingen motorcykel.
  5. Jag har aldrig läst franska i skolan och ändå flyttade jag till Frankrike. Jag lär mig sakta men säkert ändå.
  6. Jag har haft många olika skaparkurser. Tex. att sy mjuka dockor och sy kläder.
  7. Jag flyttade hemifrån när jag var 16 ½ år och till Stockholm när jag var 18.
  8. När jag var sex år fick jag en stege rakt över benet och därmed en spricka. Tack vare det minns jag att första mannen klev ner på månens yta den 20 juli 1969.
  9. Jag är väldigt social och älskar att umgås med människor samtidigt som jag älskar att vara för mig själv.
  10. Jag får hela tiden massor av idéer som jag vill genomföra och en hel del blir klara medans andra fastnar på idéstadiet. Men det visste du ju kanske redan.
Det skulle säkert kunna stå minst 10 andra saker här men just nu blev det de här. Ha en skön söndag!

Oops... nu kom jag på att jag skulle skicka vidare utmaningen... Känn dig utmanad och skriv en kommentar så att jag kan kolla vad du berättar om dig själv.

4 kommentarer:

  1. Nu vet jag lite mer om dig. Tufft att våga flytta till frankrike utan att kunna språket. Vad jag minns så är det inte alltid pigga på engelska.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Spännande läsning. Alltid intressant att få veta mera om dig.

    SvaraRadera
  3. Du har alltid mycket i görningen - pecis som en tvilling brukar ha...

    SvaraRadera
  4. Tack för senast det var hur trevlig, gott, mysigt kul.... som helst men nu är det regn och blåst som gäller.

    SvaraRadera