tisdag 27 oktober 2009

Jag önskar...

...att jag kunde bli klar med några av alla mina pågående stickprojekt för att med gott samvete kunna starta nya saker. Men det är som det är och jag får kämpa på med min ljunglila uppifrånochnerkofta tex.
Men jag börjar på nya projekt också och slutför faktiskt en del av dem. Tex. blev min lilla alpacascarf både uppstartad och slutförd innan jag hann skriva om den. Jag har också virkat lite rosor som ska bli broscher till min vän Lena.

För övrigt syr jag kläder till mig själv även om det inte går i den takt jag skulle önska men tempot i Provence är lite lägre än i Sverige och det är härligt!!

Fick se en ljuvlig kofta på Ravelry igår. Tea Leaves heter mönstret som faktiskt släpptes igår och jag velar fram och tillbaka om jag ska köpa det eller inte. Det kommer ju att finnas kvar så det är ingen brådska men tänk om jag plötsligt får för mig att börja sticka den och är i Sverige utan skrivare? Nåja, jag får fundera lite till och inte förhasta mig.

Ha en underbar tisdag.

3 kommentarer:

  1. En så fin kofta, den hamnade genast på min önskelista...

    SvaraRadera
  2. Vilken fin liten scarf! Perfekt ihop med blusen.

    Jag önskar också att jag hade lite högre fart med vissa projekt, men nån gång blir jag väl klar och då är det ju jätteroligt, specielt om flera saker blir färdiga samtidigt.

    SvaraRadera
  3. Å vilken fin blus! Precis min stil. Och scarfsen var dösnygg. Såg ett liknande mönster i Allers jultidning...

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera