fredag 23 oktober 2009

I morgon...

...hoppas jag att ni ska kunna få se tröjor, kjol och klänning som jag sytt de senaste dagarna. Nu har jag precis ritat mönster på en bondblus som kanske får bli en tunika om mönstret är bra.
I morgon är det marknad också. Hoppas jag hittar lite fint tyg... (skojar bara)

Men frukten Anone vill jag i alla fall ha, eller Cherimoya som den också kallas. Smaken skulle vara som jordgubbar med grädde och det konstiga är att det var faktiskt sant. *mums* (Det är den hjärtformade gröna saken. Fruktköttet är vitt, lite krämigt och det är ganska stora, blanka, vackra kärnor i.)
Det är otroligt att man kan få äta så här exotiska frukter som dessutom är lokalodlade. Ska försöka hitta ganska omogna nästa vecka så att jag kan ta med hem till Sverige och bjuda barnen på.
Till middag ikväll åt vi provencalsk fisk ur Annas mat. Jag köpte en fisk som heter Rouget, la den på smörad folie och tillsatte vitlökssmör, oliver, tomater och timjan. Till det åt vi rotfruktsgratäng. Mumsigt blev det.
Nu är det ju faktiskt så att vi åt det i omvänd ordning men frukten var såå god att jag ville visa den först.

Nu börjar bokningarna på vår Studio för våren droppa in. Titta gärna in på vår hemsida och boka om du drömmer om en semester i Provence. Eller läs lite om vårt liv i Provence i bloggen "Vårt hus i Provence".

1 kommentar:

  1. Mmm.. cherimoyan, nu fick jag utlandskänsla! Den är så god, men mognar väldigt fort. Har ätit den ett par gånger på Madeira, kul att den finns hos er! Har förresten en Cherimoyalikör också, kom jag på nu..

    SvaraRadera