fredag 30 oktober 2009

Vet ni vad?

Jag övervägde härom dagen att börja på en ny tröja, Tea Leaves, och det gjorde jag.
Jag stickar den i mitt presentgarn från förra året. Enfärgat grått och Létt-Lopi är mycket mjukare stickat än vad det känns i nystanet. Jag längtar tills den blir klar och jag kan börja använda den.
I morgon bär det av till kära Sverige igen och där lär jag behöva varmare kläder. Jag har förresten sytt klart en tunika också. Inte så varm men med en tröja under blir den perfekt.

Trots krångel med symaskinen blev tunikan klar. Värre är det med ett linne och en t-shirt. Men de får bli klara en annan gång.

Våra gäster i Studion den här veckan var på stranden idag och hela familjen hade badat. Det är fantastiskt att man faktiskt kan bada i havet i en vattentemperatur på runt 20 grader. Det är inte alltid det blir det ens i badsjön en svensk sommardag.

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig kofta (tröja?)! Vintrig- julig - snygg !

    SvaraRadera
  2. Vilken fin kofta det ser ut att bli! Gillar det där lite bubbliga!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Koftan kommer att bli jättevacker:) du är så händig!

    SvaraRadera
  4. Snygg kofta och tunika... Jag vill också sy tunikor, men måste till nån grannstad för att köpa tyger då den enda vi hade här gick i KK i somras...

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  5. Oj, den var snygg den koftan! Precis min stil den åker i min att göra kö :-)
    Tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. En sådan fin kofta. Den ser riktigt bra ut i grått, vågigheten syns så vackert. Tycker att din kofta ser sötare ut än originalet. Gör du likadant som i mönstret...

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är! Det kommer att bli kanonfin!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin tunika! Tröjan ser ut att bli underbar.

    SvaraRadera
  9. Aviga och 2räta: jag stickar precis som mönstret och det blir jättefint. Jag är såå nöjd. Snart är jag nere vid nedre kanten. *glad*

    SvaraRadera
  10. Kall badsjö? Jag förmodar att du pratar om den stora avlånga utanför ditt fönster. Brrr! Där har jag inte doppat tårna i år.
    Tröjan ser jättefin ut. Och det ser ut som om den snart blir klar.
    /Anna

    SvaraRadera