torsdag 22 oktober 2009

Inspiration

Har letat fram lite tyger i samlingen som jag tänker sy av till min nya höstgarderob. Vad kul det är att ha så mycket tyger att man kan få fram matchande kläder. Nåja, det ska ju klippas till och sys också.
Jag börjar förstå vad det är jag gillar och det har jag egentligen vetat innan också men ändå har jag inte köpt/sytt dessa saker utan mer slumpmässigt fixat saker. Nu har jag i alla fall nått en bit på vägen mot en snyggare stil och ni ska snart få se (tror jag) mitt collage med idéer.

Tre av tygerna köpte jag förresten på marknaden igår. Tunna, vackra bomullstyger i småmönstrat. Det är de som ligger ihop med garnnystanet.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Du hade en fråga för länge sedan i Din blogg om Du skulle köpa tyger o sälja vidare till oss hemma i Sverige! Jag är intresserad men av färgglada tyger! Är det ännu aktuellt?

    SvaraRadera
  2. Ja, jo... Utbudet är väldigt varierande men om jag visste vad du var intresserad av skulle jag kunna titta efter det du letar efter. Det jag behöver veta är vilka färger och om det ska vara småmönstrat eller stormönstrat tex.

    SvaraRadera
  3. Tänk att kunna SY sin höstgarderob!
    En annan får ju jaga runt i affärer alldeles svettig efter nya vinterkläder!

    SvaraRadera
  4. Snygga tyger, blir säkert en fin garderob.

    SvaraRadera