onsdag 28 oktober 2009

On hold

När jag loggar in på Ravelry och ser alla projekt jag redan påbörjat tänker jag först att jag borde göra klart dem innan jag börjar på nytt. Men samtidigt har jag höstkänslorna på och som ni redan läst om, har jag haft lite tankeverksamhet hur jag vill klä mig och flera av mina pågående projekt passar inte in i det jag kommit fram till.
Nu tänker jag låta flera av projekten vänta på bättre tider, och troligtvis kommer jag att ha en röd/rosa/orange-period i vår igen.
  • Den röda påbörjade sjalen uppe till vänster ska repas upp för den blir inte som jag tänkt mig.
  • den blågröna halskragen ska stickas klar. Jag har kommit mycket längre än på bilden
  • Mysteriesockorna ska nog få bli klara.
  • Hur det blir med Galadrielkoftan vet jag inte just nu men till våren får den bli klar i alla fall.
  • Min Valkyria får vänta till våren och...
  • min höstsjal med pärlor är helt fel i färg den här hösten men den får ligga så får jag se om jag stickar den eller gör något annat av det garnet.
  • SundaySwing-sockorna kanske jag stickar klart om jag får lust. De är snart klara men de skulle varit finare i ett lite flammigt garn.
  • Babytröjan till G är ingen brådska med eftersom den är stl 1 år och det är han inte förrän till våren. Har tröjan legat i 15 år innan kan de såklart vänta lite till. =)
  • Min ljunglila uppifrånochnerkofta går sakta men säkert framåt och snart är den förhoppningsvis klar.
  • Mina tvåändsstickade tjurvantar borde bli klara så att jag kan värma mina händer i vinter.
  • Den isblå silkeshalskragen är inte mycket kvar på och den passar både till min svarta och naturvita kappa. Den får nog stickas klar snart.
  • Sen är det bara min virkade yogamatte-väska och den är det heller ingen brådska med.
Men nu är jag inställd på att fixa kläder efter det jag kommit fram till med hjälp av mitt collage. Idag hittade jag ett mörkbrunt finspårigt manchetestertyg på marknaden, som ska bli en kjol, modell jeanskjol från Ottobre 5/08.
Jag håller just nu på och syr en mönstrad tunika, ett långt brunt trikålinne och en lite utsvängd petrolgrön t-shirt.
MEN symaskinen krånglar. Jag får hoppstygn och tråden går av men jag förstår inte vad felet är. Snart plockar jag fram min overlockmaskin för att komma i från lite av problemet men för att kunna sy de synliga sömmarna måste jag få rätsida på maskinen.

3 kommentarer:

  1. Du verkar så systematisk! Skönt. Här är det lite trötthetskaos men idag fick jag ned min gamla underbara Husqvarna symaskin från vinden, här blir det babylakan och örngott. Raka sömmar!Jag tror att du kommer att bli mycket nöjd med dina projekt, både när dom tillverkas och är färdiga.

    SvaraRadera
  2. Hej! Ville bara tipsa om att det kan bli hoppstygn om inte du har rätt trådspänning i spolen..
    Hoppas det fixar sej!

    SvaraRadera
  3. Prova maila Annica (om det nu e täcksömsmaskinen du pratar om?) Du hittare henne på min FB sida.

    SvaraRadera