måndag 26 oktober 2009

Höstkänslor och stil

Vad har jag nu kommit fram till när det gäller min stil? Jo, jag inser att jag varit alldeles för spretig tidigare och inte medvetet tänkt ut vilken stil jag vill ha.
Nu när jag tänkt lite på det är jag medveten om det jag egentligen redan visste, att jag gillar lager på lager, olika mönster på tyger tillsammans, lite romantiskt men ändå tufft, kvinnligt. Lite av ungefär vad jag menar kan ni se på collaget som just nu sitter över min arbetsplats.Jag vill kunna använda samma kläder när jag går på fest som jag använder till vardags men på olika sätt. Jag vill alltså klä mig fint även till vardags.

Det som ibland gått upp för mig när jag velat klä mig fin, är att jag inte har de där fina kläderna jag egentligen gillar men nu ska jag försöka vara mer medveten och sy och sticka kläder i min stil som går att kombinera på många olika sätt.

Jag har hittat en del tyger och garner som matchar höstens stil för mig. Kanske blir det till slut en islandströja i delar av garnet jag fick i födelsedagspresent förra året.
De färger som jag tänker använda mig av i höst är Brun, Petroleum, turkos, oblekt; plommon, linnefärg, vit o rosa. Dessutom kommer jag att ha lite klara färger som rött, orange, grönt, svart kombinerat med vitt o jeans. Jag har en röd kappa sen tidigare och det är ju kul att använda den också förstås.

Här är länkar till några sidor där jag hittat inspiration:
Odd Molly
NoaNoa (fast egentligen i deras affär)
Rabalder
Folkart, men deras sida fungerar inte just nu...
TurQuoise

Jag kan inte påstå att höstkänslorna riktigt infinner sig när jag sitter i stekande sol på terrassen och stickar på min varma gosiga alpacasjal, men nästa helg åker jag till Sverige igen och då kommer jag att behöva allt vad värme heter. =)

4 kommentarer:

  1. Vilka fina färger!

    Fast just idag har vi det riktigt varmt, 10 grader :)

    SvaraRadera
  2. Ser mycket bra. Stilvalet är det jag själv skulle vilja ha. Kan bara konstatera att min egen garderob är en palett av färger och stilar, inget passar med nåt. Fast vem vet, det kanske är jag, tvillingen som speglas i skåp och lådor.
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Medea! Vad kul att du tittade in hos mina dockor och tack för snäll kommentar. Jag länkar tillbaka. Älskar stickbloggar och följer gärna ditt dockprojekt. Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ditt klädcollage skulle passa hos mig med - jag gillar Dina klädval. Vackert! :-)

    SvaraRadera