tisdag 6 oktober 2009

Nu kan jag värma mig...

...när jag åker till Sverige. Här är det fortfarande så varmt att linne räcker. Men jag förstår ju att jag måste värma mig när jag ska hem till Sverige igen.

Jag har stickat en axelvärmare i garnet jag köpte i min LYS härom dagen och jag stickade den i patentstickning och gjorde en bred flätvridning fram och bak för effekt.

Hade tänkt göra mönster till den men vet inte om det är värt jobbet. Jag får se hur det blir.
Garnet är i alla fall fantastiskt mjukt och gosigt att både sticka och ha på sig. Får se om jag kan få till en bild när jag har den på mig också.

3 kommentarer:

  1. Snygg modell! Den gillar jag :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Garnet ser verkligen helt fantastiskt ut med alla färger.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Efwa!

    Sitter nu i South Kensington i London hos min dotter Maria och laser din blogg. Valdigt inspirerande!!!

    Gillar verkligen denna axelvarmaren och skulle vilja tipsa om denna design i palsutforande, kanske 'stickad' mink? Valdigt inne i London just nu :)

    Hoppas vi ses snart!

    Stor kram Louise

    PS. Kan du paminna om vart jag kan kopa stickorna? DS.

    SvaraRadera